RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Przedszkole troszcząc się o prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz przebieg wychowania i kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym zachowuje w swojej pracy proporcje zagospodarowania czasu przebywania dziecka w przedszkolu.
1) co najmniej 1/5 czasu należy przeznaczyć na zabawę (w tym czasie dzieci bawią się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela)
2) co najmniej 1/5 czasu (w przypadku dzieci młodszych - 1/4 czasu) dzieci spędzają w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp. (organizowane są tam gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd.)
3) co najmniej 1/5 czasu (w przypadku młodszych dzieci - nie więcej niż 1/5 czasu) zajmują różnego typu zajęcia dydaktyczne, realizowane według programu przedszkolnego
4) pozostały czas przeznacza się, odpowiednie do potrzeb, na realizację:
a) dowolnie wybranych przez nauczyciela czynności (z tym, że w tej puli czasu mieszczą się czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne)
b) pomocy psychologiczno - pedagogicznej
c) zajęć rewalidacyjnych dla dzieci niepełnosprawnych
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - grupa PENTELKI
600-700 |
Dyżur. Rozmowy indywidualne. zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. |
700-800 |
Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych, obserwacje przyrodnicze, opieka nad kącikiem przyrody. Prace porządkowe w sali. |
800-815 |
Zestaw zabaw porannych. |
815 - 830 |
Czynności higieniczne oraz przygotowanie do śniadania. |
830-900 |
Śniadanie. |
900- 920 |
Zajęcia dydaktyczne wg planu |
920-1010 |
Zabawy dowolne w sali wg zainteresowań dzieci. |
1010-1120 |
Pobyt w ogrodzie – zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy dowolne. |
1120-1130 |
Czynności higieniczne w łazience oraz przygotowanie do obiadu. |
1130-1200 |
Obiad. |
1200-1215 |
Czynności higieniczne po obiedzie. |
1215-1235 |
Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji |
1235-1320 |
Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. |
1320-1420 |
Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe. Praca indywidualna z dziećmi i zespołowa, realizacja kółek zainteresowań. |
1420-1430 |
Czynności higieniczne w łazience oraz przygotowanie do podwieczorku. |
1430-1500 |
Podwieczorek. |
1500-1600
1600-1700
|
Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci. Dyżur. Rozmowy indywidualne. zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - grupa SMOKI
7.00 - 8.00 |
Swobodna zabawa wynikająca z potrzeb dzieci: zabawy konstrukcyjne, plastyczne, tematyczne, badawcze. Praca indywidualna - wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka. Rozmowy indywidualne i okolicznościowe. Czynności przygotowawcze do zajęć. |
8.00 - 8.15 |
Zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych, zabawy integrujące grupę. |
8.15 - 8.30 |
Zestaw zabaw porannych. Czynności porządkowe, przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno-samoobsługowe. |
8.30 - 9.00 |
Śniadanie. Czynności higieniczno - porządkowe. Mycie rąk i zębów. |
9.00 - 9.50 |
Zajęcia zgodnie z planem pracy wychowawczo-dydaktycznej stymulujące rozwój dziecka zgodnie z jego możliwościami z zakresu: rozwijania mowy i myślenia, matematyczne, ruchowe, plastyczne, techniczne, muzyczne (w tym dzieci młodsze – zabawy dowolne). |
9.50 - 11.20 |
Czynności samoobsługowe związane z przygotowaniem do wyjścia na powietrze. Zabawy i gry ruchowe, prace ogrodnicze, obserwacje przyrodnicze, spacery. |
11.20 - 11.30 |
Czynności higieniczno - samoobsługowe, przygotowanie do obiadu. |
11.30 - 12.00 |
Obiad. Czynności higieniczno - porządkowe. |
12.00 - 12.30 |
Zabawy o charakterze relaksacyjnym, bajkoterapia, czytanie dzieciom wybranych pozycji literatury dziecięcej, słuchanie muzyki. |
12.30 - 13.00 |
Zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela. |
13.00 - 14.30 |
Zajęcia dodatkowe: kulinarne, religia, rytmika, plastyczne, językowe - rozwijające zainteresowania oraz uzdolnienia dzieci. Praca indywidualna – wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia pod kierunkiem nauczyciela. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne i tematyczne, zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. |
14.30 - 15.00 |
Czynności higieniczno – samoobsługowe. Podwieczorek. Czynności higieniczno - porządkowe. |
15.00 - 16.00
|
Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Słuchanie opowiadań na podstawie literatury dziecięcej. Prace porządkowe w sali. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - grupa KACPERKI
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - grupa DZIECI Z ULICY WIERZBOWEJ
7.00-8.00 |
Swobodna zabawa wynikająca z potrzeb dzieci: zabawy konstrukcyjne, plastyczne, tematyczne, badawcze. Praca indywidualna - wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka. Rozmowy indywidualne i okolicznościowe. Czynności przygotowawcze do zajęć. |
8.00-8.15 |
Zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych, zabawy integrujące grupę. |
8.15-8.30 |
Ćwiczenia poranne. Czynności porządkowe. Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno - samoobsługowe. |
8.30- 9.00 |
Śniadanie. Czynności higieniczno - porządkowe. Mycie rąk i zębów. |
9.00-10.10 |
Zajęcia zgodnie z planem pracy wychowawczo-dydaktycznej stymulujące rozwój dziecka zgodnie z jego możliwościami: z zakresu rozwijania mowy i myślenia, matematyczne, ruchowe, plastyczne, techniczne, muzyczne |
10.10-11.20 |
Czynności samoobsługowe związane z przygotowaniem do wyjścia na powietrze. Zabawy i gry ruchowe, prace ogrodnicze, obserwacje przyrodnicze, spacery. |
11.20-11.30 |
Czynności higieniczno - samoobsługowe, przygotowanie do obiadu. |
11.30- 12.00 |
Obiad. Czynności higieniczno- samoobsługowe. |
12.00- 12.30 |
Zabawy o charakterze relaksacyjnym, bajkoterapia, czytanie dzieciom wybranych pozycji literatury dziecięcej, słuchanie muzyki. |
12.30-13.00 |
Zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela. |
13.00- 14.15 |
Zajęcia dodatkowe: teatralne, religia, rytmika, zajęcia plastyczne, ruchowe, literackie - rozwijające zainteresowania oraz uzdolnienia dzieci. Indywidualna praca z dziećmi, wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia pod kierunkiem nauczyciela, zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. |
14.15- 14.30 |
Czynności higieniczno- porządkowe. |
14.30-15.00 |
Podwieczorek. Czynności higieniczno- samoobsługowe. |
15.00-16.00
|
Zabawy i gry dydaktyczne, ćwiczenia indywidualne, zabawy dowolne, zajęcia w małych zespołach, słuchanie opowiadań na podstawie literatury dziecięcej. Prace porządkowe w sali. |